loading...

تولید کننده فن کویل

بازدید : 80
دوشنبه 31 خرداد 1400 زمان : 10:26

سیستم فن کویل

سیستم های گرمایشی و سرمایی یکی از اجزای بسیار مهم در ساختمان ها محسوب می شوند ولی نکته اینجاست که شما باید نسبت به محیطی که قصد دارید از سیستم گرمایشی یا سرمایشی دارید و مشورت با افراد متخصص باید یه سیستم را انتخاب کنید که دستگاه فن کویل یکی از سیستم های بسیار کاربردی و مقرون به صرفه برای استفاده است. همان طور که از نام دستگاه فن کویل پیدا است از دو بخش اصلی فن و کویل تشکیل شده است. این دستگاه در چرخه سرمایش و گرمایش و همچنین تهویه ساختمان ها وظیفه حیاتی داشته و در واقع نقش تمام کننده عمل انتقال حرارت و تهویه هوا (خنک کای تابستان و گرمایش زمستان) را ایفا می کند.

در اصل در سیستم فن کویل دو لوله اساسی به کار رفته است که در زمستان آب سرد و در تابستان آب خنک در آن ها جریان پیدا می کند و یک دمنده دمای این آب ها را به فضا انتقال می دهد و تبدیل به یکی از بهترین سیستم های تهویه مطبوع شده است البته در بعضی از فن کویل ها از مبرد سیال برای ایجاد گرمایش یا سرمایش استفاده می شود. دستگاه های فن کویل انواع مختلفی دارند از جمله؛ فن کویل کاستی، فن کویل زمینی، فن کویل کانالی، فن کویل سقفی رو کار، فن کویل سقفی تو کار و فن کویل دیواری.

عملکرد سیستم فن کویل

آب سرد یا گرم تولید شده ی چیلر یا بویلر توسط پمپ ها از طریق رایزر ها به لوله هایی با قطر کوچک تر فرستاده می شوند تا به فن کویل ها هدایت شوند. دستگاه فن کویل اساسا جعبه ای با فن داخلی است که هوای داخل فضا را می کشد و آن از روی کویل گرم یا سرد عبور می دهد تا دمای هوا را تغییر دهد و سپس این هوا را به داخل فضا پخش می کند. آب سرد به دستگاه فن کویل وارد می شود و از طریق کویل خنک کننده (مجموعه ای از لوله های نازک) عبور کرده و گرمای هوای داخل آن را جذب می کند. آب سرد، گرم شده و در نتیجه هوا در سراسر آن سرد می شود. هنگامی که آب سرد از کویل خنک کننده خارج می شود، در حدود ۵ درجه سانتی گراد (۵۳.۶ درجه فارنهایت) گرم تر خواهد شد و به ۱۲ درجه ی سانتیگراد می رسد. سپس آب سردِ گرم شده از طریق رایزر های مسیر بازگشت به سمت اواپراتور چیلر بازگردانده می شود. آب سرد مجددا خنک می شود و آماده چرخش درون ساختمان و جمع آوری بار حرارتی بیشتری خواهد شد.

انواع فن کویل

  • فن کویل ‌های سقفی

ظرفیت این فن کویل‌ها هم معمولاً بین ۲۰۰ الی ۱۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه می‌باشد. این محصول به دوصورت کابینت دار و بدون کابینت می ‌باشند.

  • فن کویل‌ های زمینی

ظرفیت این فن کویل ‌ها ۲۰۰ الی ۱۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه بوده و هوا را به صورت بالا زن یا روبرو زن منتشر می ‌سازند. فن کویل های زمینی که امروزه دارای تقاضای کمتری هستند، نوعی از این دستگاه ها می باشند که معمولا بیشتر در بیمارستان ها و فضا های آموزشی مورد استفاده قرار می گیرند. فن کویل های زمینی معمولا مکش هوا را از پایین و دهش هوا را از بالای دستگاه انجام می دهند. در مکان هایی که نیاز به بازسازی دارند و امکان شکافتن سقف و جانمایی فن کویل های سقفی وجود ندارد، استفاده از این محصول تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

  • فن کویل کاستی چهار طرفه و یک طرفه

فن کویل کاستی نسبت به انواع دیگر اصطلاحا یک دستگاه کامل نامیده می شود. فن کویل های کاستی نیازی به درچه بازدید و دریچه هوادهی ندارند. روش کنترل میزان دما و حجم هوا در این دستگاه ها معمولا از طریق ریموت کنترل انجام می گیرد. فن کویل های کاستی معمولا در دو نوع چهار طرفه و یک طرفه تولید می شوند. فن کویل های کاستی بیشتر در مکان هایی نظیر مغازه ها، مجتمع های تجاری، ادارات و ... مورد استفاده قرار می گیرد. فن کویل های کاستی یک طرفه نیز می تواند گزینه مناسبی جهت جایگیزینی در ساختمان های مسکونی به جای فن کویل های سقفی توکار باشد. این دستگاه ها که سینی درین (جهت جمع آوری آب تقطیر شده و هدایت آن به بیرون) ندارند، از طریق پمپ درین آب تقطیر شده را به بیرون هدایت می کنند. شاید یکی از مشکلات این دستگاه ها نگرانی از جهت درست عمل نکردن پمپ و نشت آب تقطیر شده روی سقف باشد. این دستگاه ها در ظرفیت های 300 تا 1500 CFM تولید می شوند.

  • فن‌کویل‌ های کانالی

فن کویل های کانالی در ظرفیت‌ های ۶۰۰ الی ۲۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه ساخته می‌ شوند و به سه طرح زیر می ‌باشد:

  • فن کویل کانالی سقفی روکار

فن کویل کانالی که دارای فشار استاتیک خارجی بالایی (معمولا 100pa) می باشد، در مکان هایی که امکان کانال کشی و تهویه هوای یک منطقه با یک سیستم را دارند، مورد استفاده قرار می گیرند این دستگاه ها نیز همچون نوع سقفی توکار درون سقف کاذب ساختمان قرار داده می شوند و از طریق کانال کشی فضای مختلف را تهویه می کنند. فن کویل های کانالی معمولا به دلیل صدای بالا و حجم هوای زیاد به نسبت دیگر انواع آن ها در راهرو های ساختمان های تجاری، لابی ها و همچنین مکان هایی با ارتفاع کف تا سقف زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها معمولا از ظرفیت 800 تا 2200 CFM تولید می شوند.

  • فن کویل کانالی سقفی توکار

این دستگاه ها که بیشترین تقاضا را در ساختمان های مسکونی دارند، به دلیل سادگی و سطح صدای بسیار پایین، دارای محبوبیت بالایی می باشد. فن کویل سقفی توکار درون سقف کاذب طبقات قرار داده می شود. دریچه هوادهی و همچنین دریچه دسترسی به این دستگاه مطابق با سلیقه خریدار ساخته و نصب می شود، در کنار این مزایا می توان به قیمت پایین این دستگاه نسبت به انواع دیگر نیز اشاره کرد.این محصول معمولا در ساختمان های مسکونی، اداری و ... نصب و اجرا می شود. این دستگاه ها معمولا از ظرفیت 200 تا 1200 CFM تولید می شوند.

  • فن کویل کانالی دیواری روکار ایستاده

فن کویل های دیواری معمولا به دلیل شباهت ظاهری که به کولر های اسپلیت دارند، مورد اشتباه قرار می گیرند. این دستگاه ها همان طور که از نام آن ها پیداست، بر روی دیوار نصب می شوند. امروزه به دلیل قرار گیری این دستگاه بر روی دیوار (که می تواند محل نصب تابلو باشد) از این نوع فن کویل کمتر در ساختمان های مسکونی استفاده می شود. فن کویل های دیواری در فضا های تجاری مانند بانک ها و مغازه ها به دلیل نصب آسان تر و همچنین مکان هایی که نیاز به باز سازی دارند و امکان لوله کشی مجدد و خراب کاری ساختمان وجود ندارد، مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها در ظرفیت های 300 تا 800 CFM تولید می شوند.

کاربرد سیستم فن کویل

کاربرد سیستم فن کویل مربوط به مواردی است که بخواهیم درجه حرارت هر فضا به طور جداگانه کنترل کرد. همچنین با استفاده از سیستم کویل از انتقال آلودگی بین اتاق ها جلوگیری به عمل خواهد آمد. کاربرد های مناسب این سیستم عبارتند از: ساختمان های مسکونی، ساختمان های اداری، بیمارستان ها، هتل ها و غیره.

مزیت سیستم فن کویل

مزیت اصلی سیستم فن کویل این است که سیستم لوله کشی آن نیاز به فضای کمتری دارد. این دستگاه قابلیت کار با یک سیستم فن کویل و حرارت مرکزی را نیز دارد. همچنین می توان به منظور کاهش هزینه های انرژی، فضا های مختلف را به صورت مجزا کنترل کرد. این دستگاه امکان کنترل هر اتاق را به صورت جداگانه فراهم می کند. از آن جا که این سیستم می تواند با دمای پایین آب نیز گرم شود، در نتیجه برای مناطقی که تولید گرما صرفا توسط صفحات خورشیدی انجام می گیرد مناسب است. برای طراحی تأسیسات موجود ساختمان، لوله کشی و سیم کشی فن کویل از کانال های بزرگ مورد نیاز برای یک سیستم تمام هوا ساده تر است.

انتخاب سیستم فن کویل

بهتر است در انتخاب سیستم فن کویل به یک سری موارد مانند نوع فن کویل از لحاظ کاربرد در محیط و نحوه قرار گیری، زیبایی، بدنه، قدرت موتور، ظرفیت فن کویل و قیمت فن کویل آن توجه شود. زیبایی ظاهری فن کویل بسیار اهمیت بالایی دارد چون یکی از اجزاء ساختمان محسوب می شود. بدنه دستگاه فن کویل بهتر است فلزی و یک دست باشد تا مانع ایجاد صدا و لرزش در فن کویل شود، همچنین بهتر است از فن کویلی با قدرت موتور چند دور و بی صدا استفاده شود تا صدای کمتری در محیط اطراف ایجاد کند. یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب فن کویل ظرفیت سیستم فن کویل می باشد که باید متناسب با زیر بنای ساختمان تعیین شود تا بتواند سرمایش یا گرمایش محیط را به درستی انجام دهد.

انتخاب سیستم فن کویل و پارامتر های موثر بر آن

  • ابعاد فن کویل

ابعاد فن کویل انتخابی به خصوص در رابطه با فن کویل های سقفی و کاستی باید مناسب فضای نصب مورد نظر باشند.

  • نوع فن کویل

از آن جا که فن کویل ها دارای انواع مختلفی می باشند، نوع کابری ساختمان، مساحت فضای موجود و محدودیت های عملیاتی بر انتخاب فن کویل موثر است.

  • بدنه

بهتر است در انتخاب بدنه فن کویل به این نکته توجه شود که بدنه از نوع یکپارچه باشد تا در طول زمان باعث ایجاد لرزش و صدا بین بخش های مختلف بدنه نشود.

  • سطح صدا

سطح صدای فن کویل به عواملی مانند ارتفاع سقف، نوع ساخت و ساز سقف، اتاق های آکوستیک و چگونگی قرار گرفتن فن کویل و نوع موتور و فن به کار گرفته شده بستگی دارد.

  • فشار کار

توجه به فشار آب درون کویل برای برج های بلند مرتبه نکته دیگری است که باید در انتخاب فن کویل مورد توجه قرار گیرد. به طور مثال در ساختمان های بلندتر از 15 طبقه فشار آب درون کویل بیش از 6 بار خواهد بود.

  • موتور

الکتروموتور های مورد استفاده در فن کویل ها در انواع سه دور و حداکثر ۸ دور می باشند. در انتخاب فن کویل به این نکته توجه شود که فن کویل از نوع چند دور و کم صدا (Low noise) و با بلبرینگ های بسیار مطمئن باشد تا صدای کارکرد فن کویل کمتر از 35 دسی بل باشد.

  • کنترل

زمان استارت، تغییر دور یا قطع عملکرد الکتروموتور، فن هوادهی در فن کویل ها می تواند به صورت دستی یا اتوماتیک انجام شود. ولی بهترین روش، خصوصا برای فن کویل های سقفی، دیواری و کاستی، استفاده از ترموستات اتوماتیک دو فصل و سه دور و استفاده از شیر سه راهه برقی می باشد.

  • کویل

آرایش نحوه قرار گرفتن لوله ها و تعداد ردیف لوله ها، پوشش های حفاظتی روی فین ها که می تواند بلو فین یا گلد فین باشد، جنس لوله ها، تعداد فین ها در واحد طول و شکل موجی آن ها در فن کویل ها با برند های متفاوت، مختلف است. به طور مثال در برخی فن کویل ها معمولاً در قسمت کویل از لوله مسی سایز 3/8 اینچ سه ردیفه استفاده می شود و برخی دیگر کویل از نوع دو ردیفه ولی با قطر ½ اینچ است که علاوه بر افزایش راندمان فن کویل، کاهش افت فشار جریان سیال عامل را نیز به همراه خواهد داشت.

  • فن

این فن ها معمولا از جنس فلز و پلاستیک هستند. برای حفظ بالانس دینامیکی در فن های سانتریفیوژ در طول دوره طولانی بهره برداری بهتر است که از فن فلزی استفاده شود. فن کویل های پلاستیکی قیمت ارزان تری دارند ولی برای مناطقی که در زمستان نیاز به آب بالای 80 درجه سانتی گراد است توصیه نمی شود. دلیل این امر تغییر شکل فن غیر فلزی در مجاورت کویل آب گرم است.

  • فشار فن

پارامتر دیگری که در انتخاب فن کویل باید مورد نظر قرار گیرد، فشار فن می باشد که 30 پاسکال برای حالت کم فشار و 120 پاسکال برای حالت پر فشار جهت استفاده در فن کویل های کانالی است

  • ظرفیت فن کویل

فن کویل انتخابی باید متناسب با ظرفیت سرمایش و گرمایش محیط باشد. در ابتدا باید میزان بار برودتی و حرارتی کل (محسوس و نهان تبخیر) هر فضا تعیین گردد. با توجه به این که فن کویل یک محصول دو فصلی می باشد، ملاک انتخاب بار سرمایشی در فصل تابستان، در نظر گرفته می شود، زیرا ظرفیت یک مبدل حرارتی برای انتقال حرارت آب سرد، تقریبا نصف مقدار آن در حالت مصرف آب گرم می باشد. بدین ترتیب اجرای لوله کشی و سایز لوله متصل به دستگاه ها نیز باید با توجه به آب سرد انجام گیرد. ظرفیت فن کویل را معمولاً بر حسب CFM (در دور متوسط فن) نمایش می دهند که نشان دهنده حجم فوت مکعب هوادهی فن کویل در دقیقه می باشد.

انتخاب هوای مناسب برای شما

این ها تنها برخی از مزایای فن کویل است که می توانید از یک واحد فن کویل تهویه مطبوع انتظار داشته باشید. اگر قصد تهیه یکی را دارید، ابتدا باید اندازه مساحت فضای خود را دنبال کنید و تنظیمات خنک کننده خود را دنبال کنید. این که آیا شما برای تصمیم گیری در مورد این که کدام واحد برای شما و فضای شما بهترین کار را خواهد کرد یا به یک ارائه دهنده خدمات تعمیر و نگهداری تهویه مطبوع معتبر نیاز دارید، نیاز دارید به شما کمک کند تا شما را از مشکلات تهویه مطبوع نجات دهد، پس دریغ نکنید با کارشناسان و متخصصان مهتاب گستر تماس بگیرید.

مجموعه صنعتی مهتاب گستر در زمینه تولید فن کویل به صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع فن کویل و دیگر مدل ها که داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی نگهداری پیشگیرانه سیستم فن کویل و سیستم تهویه مطبوع و صرفه جویی در وقت و هزینه خود می توانید به وبسایت فن کویل مهتاب گستر مراجعه نمایید و با کارشناسان و متخصصان مهتاب گستر جهت تولید فن کویل و اطلاع از قیمت فن کویل در ارتباط باشید.

جهت ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 09127883721 – 66706377 – 66709528

سیستم فن کویل

سیستم های گرمایشی و سرمایی یکی از اجزای بسیار مهم در ساختمان ها محسوب می شوند ولی نکته اینجاست که شما باید نسبت به محیطی که قصد دارید از سیستم گرمایشی یا سرمایشی دارید و مشورت با افراد متخصص باید یه سیستم را انتخاب کنید که دستگاه فن کویل یکی از سیستم های بسیار کاربردی و مقرون به صرفه برای استفاده است. همان طور که از نام دستگاه فن کویل پیدا است از دو بخش اصلی فن و کویل تشکیل شده است. این دستگاه در چرخه سرمایش و گرمایش و همچنین تهویه ساختمان ها وظیفه حیاتی داشته و در واقع نقش تمام کننده عمل انتقال حرارت و تهویه هوا (خنک کای تابستان و گرمایش زمستان) را ایفا می کند.

در اصل در سیستم فن کویل دو لوله اساسی به کار رفته است که در زمستان آب سرد و در تابستان آب خنک در آن ها جریان پیدا می کند و یک دمنده دمای این آب ها را به فضا انتقال می دهد و تبدیل به یکی از بهترین سیستم های تهویه مطبوع شده است البته در بعضی از فن کویل ها از مبرد سیال برای ایجاد گرمایش یا سرمایش استفاده می شود. دستگاه های فن کویل انواع مختلفی دارند از جمله؛ فن کویل کاستی، فن کویل زمینی، فن کویل کانالی، فن کویل سقفی رو کار، فن کویل سقفی تو کار و فن کویل دیواری.

عملکرد سیستم فن کویل

آب سرد یا گرم تولید شده ی چیلر یا بویلر توسط پمپ ها از طریق رایزر ها به لوله هایی با قطر کوچک تر فرستاده می شوند تا به فن کویل ها هدایت شوند. دستگاه فن کویل اساسا جعبه ای با فن داخلی است که هوای داخل فضا را می کشد و آن از روی کویل گرم یا سرد عبور می دهد تا دمای هوا را تغییر دهد و سپس این هوا را به داخل فضا پخش می کند. آب سرد به دستگاه فن کویل وارد می شود و از طریق کویل خنک کننده (مجموعه ای از لوله های نازک) عبور کرده و گرمای هوای داخل آن را جذب می کند. آب سرد، گرم شده و در نتیجه هوا در سراسر آن سرد می شود. هنگامی که آب سرد از کویل خنک کننده خارج می شود، در حدود ۵ درجه سانتی گراد (۵۳.۶ درجه فارنهایت) گرم تر خواهد شد و به ۱۲ درجه ی سانتیگراد می رسد. سپس آب سردِ گرم شده از طریق رایزر های مسیر بازگشت به سمت اواپراتور چیلر بازگردانده می شود. آب سرد مجددا خنک می شود و آماده چرخش درون ساختمان و جمع آوری بار حرارتی بیشتری خواهد شد.

انواع فن کویل

  • فن کویل ‌های سقفی

ظرفیت این فن کویل‌ها هم معمولاً بین ۲۰۰ الی ۱۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه می‌باشد. این محصول به دوصورت کابینت دار و بدون کابینت می ‌باشند.

  • فن کویل‌ های زمینی

ظرفیت این فن کویل ‌ها ۲۰۰ الی ۱۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه بوده و هوا را به صورت بالا زن یا روبرو زن منتشر می ‌سازند. فن کویل های زمینی که امروزه دارای تقاضای کمتری هستند، نوعی از این دستگاه ها می باشند که معمولا بیشتر در بیمارستان ها و فضا های آموزشی مورد استفاده قرار می گیرند. فن کویل های زمینی معمولا مکش هوا را از پایین و دهش هوا را از بالای دستگاه انجام می دهند. در مکان هایی که نیاز به بازسازی دارند و امکان شکافتن سقف و جانمایی فن کویل های سقفی وجود ندارد، استفاده از این محصول تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

  • فن کویل کاستی چهار طرفه و یک طرفه

فن کویل کاستی نسبت به انواع دیگر اصطلاحا یک دستگاه کامل نامیده می شود. فن کویل های کاستی نیازی به درچه بازدید و دریچه هوادهی ندارند. روش کنترل میزان دما و حجم هوا در این دستگاه ها معمولا از طریق ریموت کنترل انجام می گیرد. فن کویل های کاستی معمولا در دو نوع چهار طرفه و یک طرفه تولید می شوند. فن کویل های کاستی بیشتر در مکان هایی نظیر مغازه ها، مجتمع های تجاری، ادارات و ... مورد استفاده قرار می گیرد. فن کویل های کاستی یک طرفه نیز می تواند گزینه مناسبی جهت جایگیزینی در ساختمان های مسکونی به جای فن کویل های سقفی توکار باشد. این دستگاه ها که سینی درین (جهت جمع آوری آب تقطیر شده و هدایت آن به بیرون) ندارند، از طریق پمپ درین آب تقطیر شده را به بیرون هدایت می کنند. شاید یکی از مشکلات این دستگاه ها نگرانی از جهت درست عمل نکردن پمپ و نشت آب تقطیر شده روی سقف باشد. این دستگاه ها در ظرفیت های 300 تا 1500 CFM تولید می شوند.

  • فن‌کویل‌ های کانالی

فن کویل های کانالی در ظرفیت‌ های ۶۰۰ الی ۲۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه ساخته می‌ شوند و به سه طرح زیر می ‌باشد:

  • فن کویل کانالی سقفی روکار

فن کویل کانالی که دارای فشار استاتیک خارجی بالایی (معمولا 100pa) می باشد، در مکان هایی که امکان کانال کشی و تهویه هوای یک منطقه با یک سیستم را دارند، مورد استفاده قرار می گیرند این دستگاه ها نیز همچون نوع سقفی توکار درون سقف کاذب ساختمان قرار داده می شوند و از طریق کانال کشی فضای مختلف را تهویه می کنند. فن کویل های کانالی معمولا به دلیل صدای بالا و حجم هوای زیاد به نسبت دیگر انواع آن ها در راهرو های ساختمان های تجاری، لابی ها و همچنین مکان هایی با ارتفاع کف تا سقف زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها معمولا از ظرفیت 800 تا 2200 CFM تولید می شوند.

  • فن کویل کانالی سقفی توکار

این دستگاه ها که بیشترین تقاضا را در ساختمان های مسکونی دارند، به دلیل سادگی و سطح صدای بسیار پایین، دارای محبوبیت بالایی می باشد. فن کویل سقفی توکار درون سقف کاذب طبقات قرار داده می شود. دریچه هوادهی و همچنین دریچه دسترسی به این دستگاه مطابق با سلیقه خریدار ساخته و نصب می شود، در کنار این مزایا می توان به قیمت پایین این دستگاه نسبت به انواع دیگر نیز اشاره کرد.این محصول معمولا در ساختمان های مسکونی، اداری و ... نصب و اجرا می شود. این دستگاه ها معمولا از ظرفیت 200 تا 1200 CFM تولید می شوند.

  • فن کویل کانالی دیواری روکار ایستاده

فن کویل های دیواری معمولا به دلیل شباهت ظاهری که به کولر های اسپلیت دارند، مورد اشتباه قرار می گیرند. این دستگاه ها همان طور که از نام آن ها پیداست، بر روی دیوار نصب می شوند. امروزه به دلیل قرار گیری این دستگاه بر روی دیوار (که می تواند محل نصب تابلو باشد) از این نوع فن کویل کمتر در ساختمان های مسکونی استفاده می شود. فن کویل های دیواری در فضا های تجاری مانند بانک ها و مغازه ها به دلیل نصب آسان تر و همچنین مکان هایی که نیاز به باز سازی دارند و امکان لوله کشی مجدد و خراب کاری ساختمان وجود ندارد، مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها در ظرفیت های 300 تا 800 CFM تولید می شوند.

کاربرد سیستم فن کویل

کاربرد سیستم فن کویل مربوط به مواردی است که بخواهیم درجه حرارت هر فضا به طور جداگانه کنترل کرد. همچنین با استفاده از سیستم کویل از انتقال آلودگی بین اتاق ها جلوگیری به عمل خواهد آمد. کاربرد های مناسب این سیستم عبارتند از: ساختمان های مسکونی، ساختمان های اداری، بیمارستان ها، هتل ها و غیره.

مزیت سیستم فن کویل

مزیت اصلی سیستم فن کویل این است که سیستم لوله کشی آن نیاز به فضای کمتری دارد. این دستگاه قابلیت کار با یک سیستم فن کویل و حرارت مرکزی را نیز دارد. همچنین می توان به منظور کاهش هزینه های انرژی، فضا های مختلف را به صورت مجزا کنترل کرد. این دستگاه امکان کنترل هر اتاق را به صورت جداگانه فراهم می کند. از آن جا که این سیستم می تواند با دمای پایین آب نیز گرم شود، در نتیجه برای مناطقی که تولید گرما صرفا توسط صفحات خورشیدی انجام می گیرد مناسب است. برای طراحی تأسیسات موجود ساختمان، لوله کشی و سیم کشی فن کویل از کانال های بزرگ مورد نیاز برای یک سیستم تمام هوا ساده تر است.

انتخاب سیستم فن کویل

بهتر است در انتخاب سیستم فن کویل به یک سری موارد مانند نوع فن کویل از لحاظ کاربرد در محیط و نحوه قرار گیری، زیبایی، بدنه، قدرت موتور، ظرفیت فن کویل و قیمت فن کویل آن توجه شود. زیبایی ظاهری فن کویل بسیار اهمیت بالایی دارد چون یکی از اجزاء ساختمان محسوب می شود. بدنه دستگاه فن کویل بهتر است فلزی و یک دست باشد تا مانع ایجاد صدا و لرزش در فن کویل شود، همچنین بهتر است از فن کویلی با قدرت موتور چند دور و بی صدا استفاده شود تا صدای کمتری در محیط اطراف ایجاد کند. یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب فن کویل ظرفیت سیستم فن کویل می باشد که باید متناسب با زیر بنای ساختمان تعیین شود تا بتواند سرمایش یا گرمایش محیط را به درستی انجام دهد.

انتخاب سیستم فن کویل و پارامتر های موثر بر آن

  • ابعاد فن کویل

ابعاد فن کویل انتخابی به خصوص در رابطه با فن کویل های سقفی و کاستی باید مناسب فضای نصب مورد نظر باشند.

  • نوع فن کویل

از آن جا که فن کویل ها دارای انواع مختلفی می باشند، نوع کابری ساختمان، مساحت فضای موجود و محدودیت های عملیاتی بر انتخاب فن کویل موثر است.

  • بدنه

بهتر است در انتخاب بدنه فن کویل به این نکته توجه شود که بدنه از نوع یکپارچه باشد تا در طول زمان باعث ایجاد لرزش و صدا بین بخش های مختلف بدنه نشود.

  • سطح صدا

سطح صدای فن کویل به عواملی مانند ارتفاع سقف، نوع ساخت و ساز سقف، اتاق های آکوستیک و چگونگی قرار گرفتن فن کویل و نوع موتور و فن به کار گرفته شده بستگی دارد.

  • فشار کار

توجه به فشار آب درون کویل برای برج های بلند مرتبه نکته دیگری است که باید در انتخاب فن کویل مورد توجه قرار گیرد. به طور مثال در ساختمان های بلندتر از 15 طبقه فشار آب درون کویل بیش از 6 بار خواهد بود.

  • موتور

الکتروموتور های مورد استفاده در فن کویل ها در انواع سه دور و حداکثر ۸ دور می باشند. در انتخاب فن کویل به این نکته توجه شود که فن کویل از نوع چند دور و کم صدا (Low noise) و با بلبرینگ های بسیار مطمئن باشد تا صدای کارکرد فن کویل کمتر از 35 دسی بل باشد.

  • کنترل

زمان استارت، تغییر دور یا قطع عملکرد الکتروموتور، فن هوادهی در فن کویل ها می تواند به صورت دستی یا اتوماتیک انجام شود. ولی بهترین روش، خصوصا برای فن کویل های سقفی، دیواری و کاستی، استفاده از ترموستات اتوماتیک دو فصل و سه دور و استفاده از شیر سه راهه برقی می باشد.

  • کویل

آرایش نحوه قرار گرفتن لوله ها و تعداد ردیف لوله ها، پوشش های حفاظتی روی فین ها که می تواند بلو فین یا گلد فین باشد، جنس لوله ها، تعداد فین ها در واحد طول و شکل موجی آن ها در فن کویل ها با برند های متفاوت، مختلف است. به طور مثال در برخی فن کویل ها معمولاً در قسمت کویل از لوله مسی سایز 3/8 اینچ سه ردیفه استفاده می شود و برخی دیگر کویل از نوع دو ردیفه ولی با قطر ½ اینچ است که علاوه بر افزایش راندمان فن کویل، کاهش افت فشار جریان سیال عامل را نیز به همراه خواهد داشت.

  • فن

این فن ها معمولا از جنس فلز و پلاستیک هستند. برای حفظ بالانس دینامیکی در فن های سانتریفیوژ در طول دوره طولانی بهره برداری بهتر است که از فن فلزی استفاده شود. فن کویل های پلاستیکی قیمت ارزان تری دارند ولی برای مناطقی که در زمستان نیاز به آب بالای 80 درجه سانتی گراد است توصیه نمی شود. دلیل این امر تغییر شکل فن غیر فلزی در مجاورت کویل آب گرم است.

  • فشار فن

پارامتر دیگری که در انتخاب فن کویل باید مورد نظر قرار گیرد، فشار فن می باشد که 30 پاسکال برای حالت کم فشار و 120 پاسکال برای حالت پر فشار جهت استفاده در فن کویل های کانالی است

  • ظرفیت فن کویل

فن کویل انتخابی باید متناسب با ظرفیت سرمایش و گرمایش محیط باشد. در ابتدا باید میزان بار برودتی و حرارتی کل (محسوس و نهان تبخیر) هر فضا تعیین گردد. با توجه به این که فن کویل یک محصول دو فصلی می باشد، ملاک انتخاب بار سرمایشی در فصل تابستان، در نظر گرفته می شود، زیرا ظرفیت یک مبدل حرارتی برای انتقال حرارت آب سرد، تقریبا نصف مقدار آن در حالت مصرف آب گرم می باشد. بدین ترتیب اجرای لوله کشی و سایز لوله متصل به دستگاه ها نیز باید با توجه به آب سرد انجام گیرد. ظرفیت فن کویل را معمولاً بر حسب CFM (در دور متوسط فن) نمایش می دهند که نشان دهنده حجم فوت مکعب هوادهی فن کویل در دقیقه می باشد.

انتخاب هوای مناسب برای شما

این ها تنها برخی از مزایای فن کویل است که می توانید از یک واحد فن کویل تهویه مطبوع انتظار داشته باشید. اگر قصد تهیه یکی را دارید، ابتدا باید اندازه مساحت فضای خود را دنبال کنید و تنظیمات خنک کننده خود را دنبال کنید. این که آیا شما برای تصمیم گیری در مورد این که کدام واحد برای شما و فضای شما بهترین کار را خواهد کرد یا به یک ارائه دهنده خدمات تعمیر و نگهداری تهویه مطبوع معتبر نیاز دارید، نیاز دارید به شما کمک کند تا شما را از مشکلات تهویه مطبوع نجات دهد، پس دریغ نکنید با کارشناسان و متخصصان مهتاب گستر تماس بگیرید.

مجموعه صنعتی مهتاب گستر در زمینه تولید فن کویل به صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع فن کویل و دیگر مدل ها که داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی نگهداری پیشگیرانه سیستم فن کویل و سیستم تهویه مطبوع و صرفه جویی در وقت و هزینه خود می توانید به وبسایت فن کویل مهتاب گستر مراجعه نمایید و با کارشناسان و متخصصان مهتاب گستر جهت تولید فن کویل و اطلاع از قیمت فن کویل در ارتباط باشید.

جهت ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 09127883721 – 66706377 – 66709528

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 10
  • بازدید سال : 44
  • بازدید کلی : 760
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی